آزمون بورس

آزمون بورس

منابع لازم جهت آمادگی برای آزمون گواهینامه های حرفه ای بورس
آزمون بورس

آزمون بورس

منابع لازم جهت آمادگی برای آزمون گواهینامه های حرفه ای بورس

آخرین اخبار:



آزمون های بورس دوره بیست و هفتم و تغییرات ایجاد شده در آن



 مهلت ثبت نام :  پایان روز 12 مرداد ماه 95

آزمون ها: آزمون اصول بازار سرمایه، آزمون تحلیلگری بازار سرمایه و آزمون معامله گری بازار سرمایه

 نحوه برگزاری: به صورت قلم و کاغذی

زمان برگزاری: روز جمعه پنجم شهریور ماه 95 به طور هم زمان در تهران و شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ساری و یزد

 

براساس پیشنهاد کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در دوره جاری (دوره 27) و دوره های بعد از آن، تغییراتی در حد نصاب نمرات آزمون‌ها ایجاد شده است.

با ایجاد این تغییرات، علاوه بر آزمون‌های قبلی، امکان برگزاری آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز از نیمۀ دوم سال جاری به صورت الکترونیکی فراهم خواهد شد. به دلیل تعداد زیاد متقاضی، ممکن است محدودیت‌هایی برای شرکت در آزمون‌ها ایجاد شود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی به موقع و افزایش تعداد برگزاری آزمون‌ها، این محدودیت‌ها به حداقل برسد.

 

تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:

1. تعداد سؤالات هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 20 سؤال تعیین می‌شود.


2. حد نصاب قبولی هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 35 درصد تعیین می‌شود.


3. حدنصاب قبولی میانگین کل نمرات مواد آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 50 درصد تعیین می‌شود.


4. حد نصاب دروس مشروطین تک مادۀ آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، نصف حد نصاب هر ماده (17.5) خواهد بود، مشروط به اینکه داوطلب حدنصاب میانگین کل نمرات مواد آزمون را کسب کرده باشد.


5. مادۀ مقررات اصول بازار سرمایه و هم چنین مواد زبان انگلیسی و مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز جزء مواد دارای شرایط مشروط تک ماده قرار می‌گیرد.


6. این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد و امکان تسری آن به آزمون‌های قبلی وجود ندارد.


7. داشتن هر دو شرط (اخذ نمرۀ کل و اخذ حد نصاب تمامی دروس) برای قبولی در آزمون الزامی است.

 

نکات مهم:

 

1. افرادی که دارای مدرک تحصیلی حداقل در مقطع کارشناسی بوده و یا حداکثر تا پایان اسفندماه سال جاری فارغ التحصیل خواهند شد، می توانند در آزمون های این دوره شرکت نمایند. (مدارک تحصیلی بایستی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.) و در صورتی که فردی بدون رعایت شرایط فوق در آزمون ثبت نام و شرکت کند، آزمون وی ابطال خواهد شد.

 

2. افرادی که در آزمون الکترونیکی معامله گری بازار سرمایه ثبت نام کرده اند، می توانند در صورت تمایل در آزمون قلم و کاغذی معامله گری بازار سرمایه نیز ثبت نام و شرکت نمایند.

3. پذیرفته شدگان آزمون معامله گری بازار سرمایه بایستی در دوره های آموزشی شرکت نمایند که این موضوع پس از اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

 

4. افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط از قبیل گرایش‌های مالی رشته مدیریت، حقوق مالی، مهندسی مالی، حسابداری، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و کارشناسی بورس بوده و معدل آنها بالاتر از 15 باشد، در صورت شرکت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب 40 و در خصوص سایر رشته‌ها، در صورت موفقیت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب 40 با پیش‌نیاز گواهی‌نامه اصول بازار سرمایه و شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، می‌توانند به عنوان معامله‌گر فعالیت کنند."

5. افرادی که در آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه شرکت کرده اند و در کارنامۀ آنان مشروط ذکر شده است، با شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه مشروطین تک درس، می‌توانند گواهی‌نامه مربوطه را دریافت کنند.  (لازم به ذکر است این افراد تا سپری شدن دوره آموزشی مربوطه، اجازه شرکت در آزمون‌های بالاتر همانند تحلیل‌گری، مدیریت سبد اوراق بهادار و ارزش‌یابی اوراق بهادار را نخواهند داشت.)

 

نتایج و نحوه دریافت گواهینامه بیست و هفتمین دوره آزمون‌های بازار سرمایه، از بامداد یکشنبه 28 شهریور 95 در تارنمای اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس به آدرس http://reg.seo.ir قابل دسترسی خواهد بود.
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جعفری 1395/08/10 ساعت 22:19

سلام،زمان ثبت نام دوره بعدی آزمونها کی هستش؟؟؟

درج شده در سایت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد