آزمون بورس

آزمون بورس

منابع لازم جهت آمادگی برای آزمون گواهینامه های حرفه ای بورس
آزمون بورس

آزمون بورس

منابع لازم جهت آمادگی برای آزمون گواهینامه های حرفه ای بورس


قابل توجه شرکت کنندگان در آزمون‌های بازار سرمایه دوره اخیر (دوره بیست و یکم):

 

با توجه به این که در آزمون‌های بورس دوره بیست و یکم (شهریور 92)، تعداد داوطلبانی که حد نصاب‌های لازم را کسب کرده‌اند، بسیار کم بوده، کمیته برگزارکننده آزمون ها، صرفاً برای آزمون دوره اخیر، تغییراتی را در حدنصاب آزمون‌های زیر اعمال کرده است:


آزمون معامله‌گری اوراق تأمین مالی

 

حد نصاب درس اصطلاحات انگلیسی ویژه معاملات اوراق تأمین مالی (زبان معامله‌گری اوراق) و درس مقدمات ارزش‌گذاری اوراق تأمین مالی، از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است؛ لذا داوطلبانی که این دو درس را بالای 20 درصد زده باشند، با شرکت در دوره‌های اعلامی از طرف برگزارکنندگان، موفق به کسب گواهینامه مزبور خواهند شد. در ضمن، حد نصاب درس مقررات معامله‌گری اوراق تأمین مالی (همان 50 درصد) پابرجاست.

 

آزمون معامله‌گری بورس کالا

 

حد نصاب درس اصطلاحات انگلیسی ویژه معاملات بورس کالا (زبان معامله‌گری کالا) و درسمقررات بین‌المللی تجارت و اعتبارات اسنادی، از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است؛ لذا داوطلبانی که این دو درس را بالای 20 درصد زده باشند، با شرکت در دوره‌های اعلامی از طرف برگزارکنندگان، موفق به کسب گواهینامه مزبور خواهند شد. در ضمن، حد نصاب درس مقررات معامله‌گری بورس کالا (همان 50 درصد) پابرجاست.

 

آزمون معامله‌گری ابزار مشتقه

 

حد نصاب درس اصطلاحات انگلیسی ویژه  معاملات ابزار مشتقه (زبان معامله‌گری مشتقه) و درس مفاهیم ابزار مشتقه، از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است؛ لذا داوطلبانی که این دو درس را بالای 20 درصد زده باشند، با شرکت در دوره‌های اعلامی از طرف برگزارکنندگان، موفق به کسب گواهینامه مزبور خواهند شد. در ضمن، حد نصاب درس مقررات معامله گری ابزار مشتقه (همان 50 درصد) پابرجاست.

 

آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه

 

در دوره‌های قبل، داوطلبانی که حد نصاب نمرۀ قبولی در نمرۀ کل و همچنین حد نصاب نمرۀ قبولی تک‌تک دروس (به جز یک درس) دو آزمون اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه را احراز کرده بودند، می‌توانستند از معافیت تکدرس استفاده کرده و با شرکت در دوره‌های آموزشی مصوب کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، به عنوان قبول شده در آزمون مربوطه تلقی شوند، مشروط به اینکه اولاً حداقل 50 درصد حد نصاب نمرۀ قبولی آن درس را احراز کرده باشند و ثانیاً درس مورد نظر، جزء درس‌های مقررات اصول بازار سرمایه (در آزمون اصول بازار سرمایه) و همچنین مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه و درس لغات، اصطلاحات و متون تخصصی زبان انگلیسی تحلیل‌گری (در آزمون تحلیل‌گری بازار سرمایه) نباشد. در آزمون دوره اخیر، درصد ملاک نبوده و اگر داوطلبی، از دروس مشمول تکدرس، یک درس را کمتر از حدنصاب زده باشد، می‌تواند از معافیت تکدرس استفاده کرده و با شرکت در دوره‌های آموزشی مصوب کمیته ، به عنوان قبول شده در آزمون مربوطه تلقی شود.




قابل توجه پذیرفته شدگان در آزمون‌های بازار سرمایه:


داوطلبانی که در آزمون‌های بازار سرمایه پذیرفته شده‌اند، لازم است جهت دریافت گواهینامه‌های خود، کلیه مدارک زیر را به اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های‌ حرفه‌ای ارسال نمایند:

کپی برابر با اصل مدرک تحصیلی، حداقل کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (این کار بایستی در دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد.)

کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (هر دو روی یک صفحه A4 تهیه شود.) در صورت داشتن توضیحات در شناسنامه، صفحه توضیحات نیز پیوست شود.

فرم تکمیل شده درخواست ارسال پستی مدارک (برای دریافت فرم درخواست ارسال پستی، اینجا کلیک کنید.)


نظرات 2 + ارسال نظر
مصطفی 1392/11/30 ساعت 14:49

سلام
من در دوره بیست و یکم زبان 35 و قانون 26 زدم.
ارزشیابی هم بالای 40 بود.
با این صحبتی که مطرح کردید زبان و ارزشیابی قبول شدم و فقط قانون حد نصاب نداشتم.
آیا با شرکت در دوره ها میتونم گواهینامه اخذ کنم؟

سلام. خیر
شما حد نصاب قانون رو احراز نکردید. قانون تنها درسی هست که باید حد نصاب اون رو به صورت کامل آورد.

محمد 1392/10/03 ساعت 11:27

سلام.خیلی از راهنمایی هاو جزواتتون ممنونم . واسم دعا کنید که قبول بشم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد